מירב מיכאלי הטרידה אותי מינית

אני מאד אמביוולנטי לכל הסיפור של הנשיא קצב. בכל הכנות, לא אכפת לי. מה שכן עיצבן אותי, ועצבן אותי ברמות קשות, הוא מעשה ההפגנה המביש של ה"עיתונאית" מרב מיכאלי, שחשפה את חזייתה בשידור חי כדי להבהיר נקודה. מה הנקודה שהיא ניסתה להבהיר? היא התחילה בנאום נרגש ונסער, על איך מגישי החדשות בגלי צה"ל מבזים נשים בטענה כי "גם זונות הן טיפוס אמין" או ליתר דיוק, "גם זונות אסור לאנוס", ואז בחרה להדגיש את הנקודה שלה ש"אין לאף אחד זכות לאנוס אותה" על ידי חשיפת שדיה וחזייתה.

המום ולא מאמין למה שכרגע ראיתי, פניתי אל רשות השידור בעודי כועס ונזעם בטענה (המוצדקת לטעמי) שזה אירוע מקומם ולא נסבל. עכשיו שלא תבינו אותי לא נכון – הרגשות שלי, כשלעצמם, שלמים. לא נגרם לי נזק פסיכולוגי מהמראה ואני ככל הנראה לא סובל מטראומה. אבל התלונה נבעה על עצם כך שמירב מיכאלי, ברוב חוצפה ששמורה אך ורק לפמיניסטיות שמאמינות בעליונות הנשים ולא בשוויון אמת, הכעיסה וקוממה אותי על פגיעה יסודית ועמוקה בשוויון הזכויות שלי כגבר. תארו לעצמכם מה היה קורה אם היה מדובר במגיש חדשות ממין זכר שהיה חושף את תחתוניו הצמודים שמראים בבירור את מתווה איברי מינו. במקרה הקל ביותר, הוא היה מסולק בבושת פנים מהתחנה בה עובד, מפוטר במקום ומוצא את עצמו מחפש עבודה בתחום אחר. במקרה הרע, הבחור היה מבלה את שארית חייו מגן על שמו וכבודו מפני אינספור תביעות ומקרים בהם כל שהיו זוכרים לו הוא את תקרית החשיפה המבישה. אבל כשזו שרלטנית כמו מיכאלי (למען הסר ספק אני משתמש במונח זה כי אני לא מסוגל להביא את עצמי לקרוא לה "פמיניסטית" במובן הקלאסי של המילה מחשש לפגוע בפמיניסטיות אמיתיות שדוגלות בשוויון ולא בעליונות האישה, ולא בנוגע ליושרה העיתונאי) – היא "פמיניסטית אמיצה המפגינה בשם הנשים בכל מקום". What the fuck? איך אנחנו נותנים לדבר כזה לקרות בכלל?! אנחנו באמת לא מבחינים באפליה ההפוכה שפועלת פה?!?!

כדי לעמוד עוד קצת על האבסורד המטורף שיש במצב הזה, יש מכאן שני דרכים שבהם אפשר לפעול.

הדרך הראשונה שניתן לפעול בה, ושבה אני הייתי נוקט במקומם של פרקליטי הנשיא, היא לפנות למשטרה ולהרים תלונה שכותרתה זהה לכותרת של פוסט זה – "מירב מיכאלי הטרידה אותי מינית, בתאריך 25/01/07, במהלך שידור התכנית חדשות HOT בטלויזיה", ומקווה כי התלונה תגיע לביהמ"ש, שם הייתי מנסה להוכיח עד כמה החוקים במדינת ישראל מעורפלים בצורה מגוחכת בכל הנוגע לעבירת ההטרדה המינית. באמצעות התביעה הזו, חצופה ככל שתהיה, הייתי עומד טיפה על הטמטום הטכני שמאחורי עבירת ההטרדה המינית והלשון העמומה שננקטה בחוק ומאלץ את הכנסת לפעול. אם נבחר לפנות על דרך טכנית זו, ניתן לטעון – ואני בטוח שאתם תסכימו איתי שההיגיון כאן הוא יצירתי קמעה אך לא קיצוני עד לנקודה שהוא לא ריאלי – שבמעשה זה של חשיפת החזייה וברמיזה כי הנשיא קצב היה אונס אותה אלמלא ההבהרה כי אסור, ישנה עבירה לכאורה על חוקי ההטרדה המינית במדינת ישראל. על מה אני סומך את הטענה שלי? ס' 3(5) לחוק למניעת הטרדה מינית אוסר על "התייחסות מבזה או משפילה המופנית לאדם ביחס למינו או למיניותו, לרבות נטייתו המינית". הטון המזלזל, הטקסט הסרקסטי וההתנהגות הוולגרית של מיכאלי עולות עד לכדי הגשמה מבחינתי של התייחסות מבזה ומשפילה כלפי הנשיא משה קצב, עד לנקודה שאפילו אני, כאזרח מן השורה, נעלבתי ונפגעתי ממנה. אז מה אם הקרבן של העבירה המיוחסת הזו הוא הנשיא קצב, אשר טרם הורשע בבית המשפט, אך שכבר נתלה ונקבר על ידי חלק מאנשי התקשורת. במידה והוא ייצא זכאי, ואני לא חווה כאן על כך דעה, ייתכן ואפילו יש מקום לתביעת דיבה כנגד מיכאלי על יחסה המזלזל. בעולם אידאלי, מישהו היה נכנס בה וחזק על זה

הדרך השנייה, היא להרים תלונה ברשות השידור נגד "המחאה" היצירתית של מיכאלי ולדרוש את התנצלותה הפומבית – אם לא את התפטרותה מתפקיד מגישת החדשות של חברת HOT. הבעת דיעה בצורה וולגרית וקיצונית ולא יאה לאשת מקצוע היא עילה לפיטורים מיידים מכל חברה מתוקנת – ועל כן, על אחת כמה וכמה צריך שתהיה עילה לפיטורים בתעשית הטלויזיה שעיקר קיומה והצדקתה היחידה הוא בשידור תכנים איכותיים המעניינים את הצופים, במסגרת של שמירה על סטנדרטים מסויימים של מקצועיות אותם הגברת מיכאלי הוכיחה מעבר לכל ספק שאין לה.

ועוד מילה על "הפמיניזם" של מיכאלי. להבנתי מדבריה והתייחסותה, מבחינתה ומבחינת דומותיה, אין כאן סוגיה של שוויון. מבחינתן יש כאן ניסיון חצוף, גלוי ולא מתנצל של לאחוז את המקל משני קצותיו. מצד אחד, נשים הן שוות לגברים בכל הנוגע לזכויותיהן – בבית, בשוק העבודה, בבחירות, בייצוג בחברות ממשלתיות ובכל מקום. על כך אין חולק ואין בן אדם מודרני ונאור שיגיד אחרת. אך מן הצד השני, האישה היא שברירית ורכה, עדינה עד לנקודה שיש להגן עליה בחקיקה מיוחדת, שתתייחס באופן ספציפי אך ורק לתכנים של נשים. מבחינתן ההצדקה לכך שאישה צריכה לקבל חופשת לידה ארוכה בצורה ניכרת מן האב הטרי היא לא רק בכך שהיא צריכה זמן להתאושש מבחינה ביולוגית, שזוהי הצדקה לוגית ומקובלת עליי לחלוטין, אלא כי היא חייבת לקבל הגנה בחקיקה על האפשרות שלה לבחור בין משפחה לקריירה – וצריכה לקבל הגנה משפטית שתאפשר לה לקבל חופשת לידה הרבה מעבר למה שצריך מבחינה גופנית, בזמן שהאב הטרי נאלץ לחזור לעבוד כמו בהמה אחרי פחות משבוע עם ילדו או ילדתו כדי לפרנס את המשפחה. מבחינת הפמיניסטיות הקיצוניות כמו מיכאלי, זה בסדר לחלוטין שחוק העונשין במדינת ישראל לא מכיר באפשרות לאנוס גבר אלא רק לבצע בו מעשה סדום, כי האונס הוא עבירה הנושאת הילה קדושה סביבה – שרק גברים יכולים לחטוא ולפגוע בה. והעיקר – זה בסדר גמור להגיע למצב בו הנשים יכולות להנות מהמיטב של שני העולמות – מצד אחד, שוויון זכויות אזרחיות מלא, ובמקביל יחס חברתי שונה אליהן בתור חלשות יותר שזקוקות להגנה משפטית.

לראייתי, נשים כאלה אינן פמיניסטיות. הן סקסיסטיות לא פחות מהשוביניסט הכי נלוז ושפל, אלא פשוט מגיעות מהכיוון ההפוך. ואוי ואבוי לך אם יהיה לך את החוצפה להגיד להן את זה בפנים, כי באותה עת בלבד הפכת מאדם עם ביקורת לגיטימית לשונא נשים באשר הן. מי שמדבר על שוויון זכויות הוא נאור – אבל מי שמדבר על שוויון חובות, כמו שירות של 3 שנים בצבא (שלאור העובדה שתוחלת החיים הממוצעת של נשים גבוהה יותר הוא הגיוני ומתקבל על הדעת!) – אתה שובניסט שלא מודע לסבל ולמאבק של המין החלש והמדוכא. אז אני אבהיר, למען הסר ספק, שאני לא שונא נשים. אני שונא צבועים. וההבחנה הזו, שעל פי הבנתי כוללת גם את גב' מיכאלי, לא כוללת חלוקה לפי גזע, דת, מין או נטייה מינית. היא כוללת קריטריון פשוט ואוניברסלי אחד – והוא להגיד דבר אחד, ולבצע את היפוכו. קשה לי לראות איך ניתן להטיף נגד סקסיזם ובעד שוויון זכויות כאשר בפועל מיישמים תפיסת עולם קיצונית הדוגלת בעליונות מין אחד על פני השני.

אז העברתי מסר כועס וזועם – ועשיתי זאת על ידי שימוש בדרכים המקובלות, באמצעות מילים בלבד ועל גבי פלטפורמה שכל תכליתה הוא ביטוי אישי שאינה מתקיימת מכספי המיסים של אדם אחר. ואת כל זה, גב' מיכאלי, עשיתי בלי לחשוף איברים מוצנעים. אני מציע לך לנסות את זה מדי פעם. בעיתונות, זה מה שנקרא "גילוי דעת".

להשאיר תגובה

