דברים שאני מאמין בהם.

אני מאמין באלוהים. אני מאמין שהדת המאורגנת, ככלל ובראייה היסטורית, תרמה יותר לעולם מאשר הזיקה לו. אני מאמין כי התקופות בהן הזוהר של הדת המאורגנת היה בוהק ביותר היה כאשר הן אימצו חידושיים מדעיים וקידמו אותם, ולא כאשר הם רדפו אחריהם בניסיון להשמידם. אני מאמין כי על הדת המאורגנת – ובכלל זאת היהדות – לשנות את שיטת הארגון שלה אם היא רוצה לשרוד. אני מאמין שצריך לאפשר התארגנויות דתיות שונות, אבל אני לא מאמין שצריך רבנות ראשית. אני מאמין כי אסור לכפות את אמונתך – או העדר אמונתך – על אדם אחר. אני מאמין כי אדם הכופה אמונתו או העדר אמונתו על אחר באמצעים אלימים הוא האדם הגרוע ביותר בעולם, אפילו גרוע יותר מרוצח. אני מאמין כי ההקצנה הבדלתנית בזרמים החרדים, החילוניים ובחלק מן הזרמים הדתיים לאומיים הם איום משמעותי כבד הרבה יותר לישראל מאשר כל איום ביטחוני הניצב בפנינו. אני מאמין כי הדרך בה היהדות נמצאת בה תוביל בהכרח לפילוג בין מספר זרמים. אני מאמין שהפיצול הזה הוא דבר רע.

 

אני מאמין בזכותו המוסרית של עם ישראל על ארצו. אני מאמין שזכותו של עם ישראל משתרעת גם אל מעבר לקווי הפסקות האש השונים של ישראל. אני מאמין שזכותו של עם ישראל להקים התיישבויות ויישובים בכל מקום בו משתרעת ריבונותו, ואולם אסור ליהודים בודדים להקים מאחזים ומעוזים ללא אישור הריבון בשטח. אני מאמין, יחד עם זאת, כי דינו של מגרון צריך להיות שונה מדינו של אריאל. אני מאמין שזכותו של העם הפלסטינאי למדינה. אני מאמין שזכותו של עם ישראל לנחלה עדיפה על זכותם של הפלשתינאים, ועל כן אני מאמין כי בהינתן מצב אפס, על המדינה שתהיה בין הירדן לים להיות מדינה יהודית. אני מאמין שהמצב בינינו לבין הפלשתינאים אינו מצב משחק אפס ולכן ישנו פתרון טריטוריאלי, אם רק נפסיק להתייחס למצב כאילו הוא מצב משחק אפס. אני מאמין שהפלשתינאים מתייחסים אל המצב הזה כמצב אפס יותר מאשר היהודים מתייחסים אליו ככזה. אני מאמין שפתרון שתי המדינות לשני העמים הוא הטוב ביותר מבין האפשרויות הגרועות העומדות בפני ישראל. אני מאמין כי הכיבוש והשליטה על גורלם של כלל הפלשתינאים בין הירדן לים, יוביל למדינה דו לאומית. אני מאמין שמדינה דו-לאומית תוביל, בסופו של דבר, לשואה שנייה. אני מאמין שבהינתן שאלו האפשרויות בפנינו, זכותו העדיפה של עם ישראל צריכה לסגת מפני זכותם התחתונה של הפלשתינאים, ולו רק משום שההשלכות של אי-נסיגה הן בעלות משמעות הרסנית יותר מאשר עמידה דווקנית על מכלול זכותנו. אני מאמין כי רק כך נהיה מאושרים בחלקנו.

 

אני מאמין שאין שום דבר אינהרטנית פגום בשיטה הקפיטליסטית. אני מאמין שהמצב הכלכלי בו ישראל נמצאת בריא הרבה יותר מהמצב הכלכלי בו ארה"ב נמצאת. אני מאמין שהטמעת כלל דרישות המחאה החברתית של הקיץ ירעו את מצבה של ישראל, הן יחסית לעולם והן במדדים אובייקטיבים. אני מאמין שהמצב הנוכחי בישראל אינו קפיטליזם. אני מאמין שהמצב הנוכחי הוא אוליגפוליה. אני מאמין כי הפתרון לבעיות הכלכלה הישראלית מצוי בהגברת התחרות, הייבוא, היצרנים והמשווקים, והקטנת שליטתם של בעלי הון בודדים על השוק החופשי. אני מאמין כי התערבותם של בעלי הון ופעולה למען אינטרסים צרים ובודדים הינה בדיוק הרודנות ממנה חששו התיאורטיקנים הקפיטליסטיים כאשר הם יצאו כנגד התערבותה של הממשלה. אני מאמין כי האמירה "מוסדות בנקאיים הם חזקים יותר, מאיימים יותר ומסוכנים יותר מצבאות סדירים" היא נכונה. אני מאמין כי הסחר בנגזרים, חוזים עתידיים, אופציות וכל המכשירים הפיננסיים הנגזרים מכך יצא משליטה, ואינו מהווה הרבה מעבר למשחק מתמטי-סטטיסטי מורכב שזהה ביסודו להימורים. אני מאמין שצריך להיות גבול חוקי למספר הפעמים בהן גוף בנקאי יכול לחתום על עסקת איגוח או להיות מעורב בסחר פיננסי, כדי להגדיל את האחריות שלו על כל עסקה כזו. אני מאמין כי זוהי אפשרות בודדה מבין מיליונים המאפשרות הגבלת הסחר הפיננסי בלי לפגוע בכלכלה הריאלית. אני מאמין כי אם לא נפעל בזירה הזו באופן גלובאלי ומתואם, המשבר הבא יהרוג את הדור שלי ואת הדור הבא.

 

אני מאמין שנשים שוות לגברים. אני מאמין שמי שאיננו מסכים עם האמירה הזו – בין אם כי הוא סבור שנשים שוות יותר מגברים או גברים יותר מנשים – צריך לעבוד קשה כדי לשכנע אותי שהוא לא אדם חשוך ונבער. אני מאמין כי השיוויון בין המינים אינו חייב להיות פורמאלי-צורני אלא מהותי, ולכן אני מקבל את המגבלות הביולוגיות היוצרות הבדלים בינינו. אני מאמין כי צריך לעשות מאמץ כדי להתגבר על המגבלות הביולוגיות. אני מאמין כי צריך לחשוף את כל הציבור לתפיסות של השיוויון הזה כמה שיותר מוקדם. אני מאמין כי חינוך המדגיש את יתרונות חוסר-השיוויון המודע על פני השיוויון הכפוי הוא חינוך לגיטימי, כל עוד, כמובן, הוא לא כופה את חוסר השיוויון. אני מאמין כי על הציבור לבחור באופן חופשי ומודע אם לגרוע מן השיוויון הזה, באופן שמבין את ההשלכות של גריעת שיוויון זה, ולכן אני מאמין כי עדיף לחנך ילדים לחשוב בזכות עצמם ולאפשר להם להמשיך באורח חיים מסורתי, מאשר לכפות עליהם אורח חיים שזהה לזה שחיו אבותיהם מבלי לאפשר להם להשתחרר ממנו.

 

אני מאמין כי המנוע הכלכלי של ישראל מצוי במהנדסים, במדענים ובאנשי המחשבים שלנו, אך כי השלדה המחזיקה ביחד את כל החברה הישראלית הם המורים, השוטרים, הכבאים, החובשים הרופאים ושאר עובדי המדינה השירותיים. אני מאמין כי הם ראוים לתגמול גבוה הרבה יותר עבור עבודתם. אני מאמין שהכסף לשיפור מצבם יכול לבוא מתקציב הבטחון.

 

אני מאמין שצה"ל באמת ובתמים סבור שבהינתן מצבו הנוכחי הוא לא יכול להיענות לאתגרים האסטרטגיים שעומדים בפני ישראל. אני מאמין שזה אומר שצריך להעריך מחדש את האתגרים שעומדים בפני ישראל ולהתאים את צה"ל אליהם, ולא את האתגרים לצה"ל. אני מאמין שאין לנו צורך ממשי בעוד טייסות קרב מאוישות, וכי מיטב כספינו צריך להיות מושקע בהקמת ציי מל"טים קרביים.

 

אני לא מאמין לשר הבטחון.

 

אני מאמין שאין מפלגה שמייצגת אותי. אך אני מאמין כי כתיבתו של הטקסט הזה, והתוויית הדברים שהייתי רוצה לראות מקודמים, הוא הצעד הראשון לשינוי המצב הזה.

להשאיר תגובה

